Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danzero

poplatky vítám

a to hlavně u důchodců (kterýmžto už jednou nohou jsem). Teď na nemocenské čekám u lékaře max. půl hodiny a ne dvě a více za poslechu anamnéz přítomných stařešinů. Díky Bohu a Julínkovi! Na druhé straně bych nebyl proti zrušení poplatků u dětí. Je fakt, že ty se nechodí k lékaři vykecávat.

Pokud jde o doplatky v lékárnách není žádné obecné vodítko jak najít lékárnu s nejmenším doplatkem. Výše doplatku je stanovena shora a lékárna ji nemůže(!) překročit. Z konkurenčních důvodů lékárny polatky různě snižují. Dovolit si to mohou hlavně lékárny s vyšším obratem, nebo se silným finančním zázemím (řetězce). Je to snaha o likvidaci konkurence. Až bude lékárenství ČR v rukou několika málo regionálních monopolů, tak si to panstvo pěkně užijete.

A nazávěr. Drátěný trpaslík zapomněl podotknout, že v mercedesu nejezdí lékárníci, ale majitelé lékáren. To sice mohou být i farmaceuti, ale také řezníci právníci, lékaři (pěkný střet zájmů, že), automechanici a pod.

0/0
23.4.2008 11:39

halohalo

Mimo mísu

Prosím odkaz kde najdu doplatky na léky a jakým způsobem postupovat při hledání

lékárny s nejmenším doplatkem? Děkuji.:-(

0/0
22.4.2008 9:53

Petr Rafaj

Několik poznámek k diskusi

Dobrý den, dovolím si jenom několik poznámek k diskusi. Todda a tak dále nechám stranou, s ním to nemá ani cenu.

Jen se vyjádřím k tomu, že za osm let vlády ČSSD vznikla tato situace - reálný důchod za těchto osm let rostl a poprvé dosáhl kupní ceny důchodů konce osmdesátých let. To jsou seriozní statistická data.

Chyby v zákonech vznikají - ale na tuto situaci byli lidé z ODS upozorňováni napřed a nedbali. Uznávám, že z hlediska celé ekonomiky je to marginálie, ale pro mě je podstatné, že několik desítek tisíc lidí je zbytečně stresováno ve věku, kdy tomu příliš neumí čelit. Lidé jako Todd a dutina si asi neumí představit, co zažívá osmdesátiletá paní přepočítávající poslední peníze s tím, že neví, zda na nějaký lék nebo na doktora má nebo nemá. Já vím, že jde o částky, které se většiny lidí nějak dramaticky nedotýkají, ale pro mnoho lidí naopak představují obrovský problém.

Poplatek za nemocnici (pobyt a stravu) měla v programu i sociální demokracie pro skupinu od 15 do 70 let.

0/0
22.4.2008 9:40

Stará kára

Re: Několik poznámek k diskusi

Ano. Pozoruji, že se ČSSD přiklání k lidovcům: poplatky budou platit lidé, kteří lékeře potřebují minimálně. Že by koza a vlk?

0/0
22.4.2008 16:40

PGajdusek

Re: Re: Několik poznámek k diskusi

Souhlasim s P. Rafajem.

K tomu, co rekl „Stara kara”: Je pravda, ze lide v produktivnim veku potrebuji lekare minimalne. Nicmene je treba videt problem ze sirsi perspektivy.

Tim, ze v produktivnim veku platim "na duchodce" ze svych zdroju, prispivam k tomu, ze system zdravotni pece bude mit dostatek prostredku, aby se o mne postaral az budu v "neproduktivnim veku" ja. Jinymi slovy, lide, kteri v soucasne dobe jiz pracovat nemohou, protoze jiz pracovali a prispivali do systemu (duchodci) nebo ti od kterych se ocekava, ze do systemu prispivat budou (deti) neplati, protoze princip celeho systemu je zakotven v socialni spravedlnosti a solidarite.

0/0
23.4.2008 6:26

PGajdusek

Re: Re: Re: Několik poznámek k diskusi

Socialni spravedlnost znamena, ze produktivni prispivaji na to, aby az jednou budou neproduktivni nezemreli hlady (socialni jistota) nebo na banalni nemoci (relativni dostupnost zdravotni pece).

Solidarita se pak promita do institutu zdravotniho pojisteni a prispevku na lekarskou peci, kdy solidarne vsichni pracujici prispivaji na ty, kteri pracovat nemohou. Tim, ze duchodcum jako pracujici, dle Vasich slov, „dotujeme” zdr. peci jen vlastne splacime dluh vuci generacim predeslym (ktera na nas „dotovala” jako deti, resp. studenty) a zaroven se stavame veriteli generace nasledujici (ta nam „dluh” splati ve forme bezplatne zdr. pece az naopak my budeme neproduktivni). Je to jednoduche a funguje to. Je samozrejme, ze i na tomto systemu je hodne chyb a parametry se daji vzdy upravit. Zaklad, ktery vytvorily prechozi vlady, je ale v poradku. Nikoliv zmena systemu jak planuji v ODS, pouze racionalizace toho stavajiciho povede k dalsimu zlepseni situace.

0/0
23.4.2008 6:27

PGajdusek

Re: Re: Re: Re: Několik poznámek k diskusi

Je to model, ktery funguje i v ostatnich zemich. V soucasne dobe se diskutuje o podobnem systemu i v USA (tzv. MedicAid). Je samozrejme, ze nase zdravotnictvi resi celou radu problemu, nicmene pricitat je CSSD je nesmysl – naopak, v mnoha ohledech je nase zdravotnictvi na vyssi urovni nez napr. ve Velke Britanii (National Health S.) nebo v USA. Ted nemam na mysli uroven konkretnich nemocnic a kvalitu tamnich lekaru ci uroven tamni lekarske vedy, ktera je v USA na nejvyssi urovni. Mam na mysli zdravotni peci na nejelementarnejsi urovni. Jinymi slovy, posuzujete-li uroven zdravotnictvi jen pohledem spickovych a narocnych operaci, pak vidite problem velmi uzce a pochopitelne dospejete k zaveru, ze jsme zaostali. Posuzujete-li ale situaci z pohledu vetsiny obcanu, tj. v absolutnich cislech, pak dospejete presne k opacnemu zaveru.

0/0
23.4.2008 6:27

PGajdusek

Re: Re: Re: Re: Re: Několik poznámek k diskusi

Tim pada argument o „nutnosti” poplatku za deti a duchodce. U deti je to obzvlast stupidni (za tim slovem si stojim), protoze populacni krivka u nas vytvari obrovskou hrozbu toho, ze v pomerne kratkem casovem horizontu budeme mit vice a vice duchodcu v pomeru k produktivni casti populace. Tim, ze budeme zatezovat rodinny rozpocet zbytecnymi vydaji naopak tlak na system jeste zesilime a rodiny budou mit mene deti (poplatky, nekompenzovane skolne, nevyhodne zdaneni...).

Navrh ODS je neprogresivni a kratkozraky. 

0/0
23.4.2008 6:27

PGajdusek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik poznámek k diskusi

Omlouvam se za dlouhy prispevek a chybejici diakritiku (pisu z ciziny). Tesim se na pripadne vecne reakce/kritiku ke konkretnim bodum.

Petr Gajdusek

0/0
23.4.2008 6:32

ozdoba

Rafaji, Rafaji....

už ten váš první odstavec vás vlastně duševně degraduje a předem vyřezuje z rozumné diskuze..!! Pan Nečas patří totiž spolu s panem Pospíšilem k jedněm  z nejschopnějších a nejslušnějších politiků a ministrů. To je pojem, který vám socanům naprosto nic neříká!!! Vy máte jen takové  sračky, jako je Jandák, Rath, Sobotka, Zaorálek apod. A to se potom těžko diskutuje. A o tom otylém cikánovi Paroubkovi ani nemá cenu mluvit. Rv:-PRv

0/0
22.4.2008 9:28

halohalo

Je to realita. Včera jsem v DD byl na průzkumu.

Senioři prchají z penzionů na které už nemají do domovů důchodců kde se zatím platí 8000Kč/měsíc do pokojů pro dva lidi.  Mnozí ani na to nemají. Důstojnost!! Volal prezident při jeho volbě. Pro prezidenta důstojnost a pro ostatní modrá genocida. Celý život jste senioři pracovali a teď můžete na modro důstojně chcípnout.  Vaše vláda a ministr Nečas na vaši důstojnost neustále myslí a děkují vám za modré hlasy při volbách. 8-o

0/0
22.4.2008 5:00

dutina

Re: Je to realita. Včera jsem v DD byl na průzkumu.

Ty zkur-ný bolševiku stačí si poslechnout v rádiu žurnálu svědectví politických vězňů a vždycky jak to slyším tak si vzpomenu na tebe a podobné magory co se zde vyskytují a přeji jím všechno to co jste provedli jim.

0/0
22.4.2008 6:25

jiand38

Re: Je to realita. Včera jsem v DD byl na průzkumu.

Do důchodu mám ještě daleko,ale zaplatit 8000,- za veškerý servis,jídlem počínaje  a úklidem konče...já bych to bral.

0/0
22.4.2008 9:17

halohalo

Re: Re: Je to realita. Včera jsem v DD byl na průzkumu.

Někteří senioři neberou-nemají na to. 8-o

Modří rozumbradové je to nádhera. GENOCIDA seniorů.

0/0
22.4.2008 9:32

fáfa001

jen dodatek...:-)

gauner vašeh střihu moc dobře ví o čem píšu, jen ty vaše ovce se za vás budou "bít".

Taky se jim (vy ovšem skrytě) smějete ?

0/0
22.4.2008 1:34

fáfa001

:-))

Vaše podezření je jistě liché, jen se podívejte na sebe a vaši stranu. Nikdy vás nezajímala taková minorita jako jsou důchodci v ústavech, nikdy vás nezajímali chronicky nemocní - na těch se nedají vyrejžovat kvanta hlasů, taky jste pro ně nikdy nic neudělali. (nebo snad ano ?? :-)) Až teď máte najednou ohromnou péči. Kde byla těch osum let ?

 Holt je jich málo, jen tihle vám koryta nezajistí, vy potřebujete hlasy za paralen zadarmo, těch je mnohem víc..

A když nastoupil Rát, dokonce byla léčba ukončována. Marod s leukemií se dozvěděl  že už léčen nebude. Ať si dá podání na min. zdrav., do 50 dnů dostane odpověď. Tak si nechte ty bláboly na nástěnky v Lidovým domě.

0/0
22.4.2008 1:26

dutina

Podle sebe soudím tebe

jaksik jste zapoměl že 8 let jste tady vládli vy.Populismus non plus ultra je ve vínku vaší politiky .Podplácení voličů a následené vybíraní na zvýšených daních a různých poplatků z druhé strany to je to co nejlépe v ekonomice umíte,zadlužit státní rozpočet ,podporovat požadavky kdekoho na ještě větší výdaje však to někdo pak zaplatí.Zbyrokratizovat totálně státní zprávu,vytvářet co největší překážky podníkání. A když se někdo snaží udělat přítrž plýtvání ,vaší předvolební agitkou je ODSouzení k reformám a to je asi tak všechno co ČSSD momentálně předvádí .

0/0
21.4.2008 23:24

arnie_rimmer

další co si myslí že děti vznikají dělením

Rafaj, používajÍ to co mají na krku - děcko má přece rodiče a v nemocnici tudíž platí rodiče a né děcko...malé děti své peníze nemají, ale zato mají své rodiče, víme ? řekněte to u vás na klubu ať to vědí i ostatní :-P

0/0
21.4.2008 21:17

hella.k

Tady jste pane poslanče

narazil.Tady je to stádečko se zatemněným mozkem Cestou po modré a Topolánkovo Smlouvou s občany. Tady si přečtete pouze nadávky, nenávistné glosy a podobné zvratky od jedněch a tech samých. Oni totiž nedokáží polemizovat nad vašim článkem a sdělit  slušně svůj názor na dané téma. Asi jste jim musel hodně ublížit, když tolik nenávisti vypouštějí ze svých úst.;-D Takže se polepšete a pište superlativy na transformační kroky z dílny ODS, poté snad budete chválen ale to nevím jistě, ta oranžová působí jako rudý hadr na býčky.;-D

0/0
21.4.2008 18:43

Yeback

Re: Tady jste pane poslanče

Pro průměrného odesáka je typické, že když promluví, nelze rozlišit, který konec trávicí trubice k tomu použil. :-©

0/0
21.4.2008 18:59

hella.k

Tady jste pane poslanče

0/0
21.4.2008 18:37

karel60

Re: Tady jste pane poslanče

Kde?

0/0
21.4.2008 18:43

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Re: Tady jste pane poslanče

V (Y)

0/0
21.4.2008 19:04

karel60

Re: Re: Re: Tady jste pane poslanče

Nemačkáte se tam?;-D

0/0
21.4.2008 19:43

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Chudáci důchodci ....

btw : pokud někdo vstupuje do důchodového věku s nulovýma úsporama a spolehá jen na STÁT , pak je PITOMEC a dobře mu tak. Čest. :-P

0/0
21.4.2008 17:53

karel60

Re: Chudáci důchodci ....

Chudák duchem jsi ty, vrahu cenzorů a paroháči.

0/0
21.4.2008 18:12

Stará kára

Zato vy jste se netrefil

Ano, lze najít chyby - na všechny detailní případy se při zpracování zákonů nepřijde. Takže postavení obyvatel domů pro seniory uniklo. A když se na to přišlo, nikdo nepopíral, že je věc třeba řešit. To jsou ti někteří (vpodstatě výjimeční) důchodci. Nás ostatní to život stát nebude. Samozřejmě, že se takové chyby nestaly ČSSD - kdo nic nedělá, nic nezkazí.

Je zajímavé, jak se rozmohla blbost, že poplatek je za jídlo atd. Nikoliv.  Jen kdysi Julínek plačky typu Paroubek, Rath, Šrojdrová, Hovorka upozornil, že poplatek 60 Kč na den je nižší, než jsou základní náklady na život.  Ale nikdy nikdo oficiálně neřek, že si platíme jídlo.

Mimochodem - novorozenci v inkubátoru nemají pleny?  Ale pleny nejsou snad zdravotní pomůckou. Není tedy protiústavní platit z pojištění pleny. Ostatně ani pro dospělé není oběd lékem. Nebylo protiústavní, že byl placen z nemocenského pojištění?

0/0
21.4.2008 17:21

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Zato vy jste se netrefil

R^

0/0
21.4.2008 17:52

karel60

Re: Zato vy jste se netrefil

Je chvályhodné, když ODS nalezne v zákoně nedostatky, ale je nedostatečné, že je ihned nenapraví. Jen sypat popel na hlavu nestačí. Za politiky mluví nikoliv květnaté řeči, ale činy.

0/0
21.4.2008 18:08

vioš

sociální čas s Nečasem

V předposledním odstavci je to přesně vystiženo. R^ Snad ta parodie na vládu co nejdříve skončí.

0/0
21.4.2008 16:43

zipx

ach jo

Chápu že máme takové poslance jaké si zasloužíme, ale když už je to taková bída, tak prosím, prosím, mlčte pane poslanče.

Trpím Vaší myšlenkovou nedostatečností.

První a zatím poslední sociální demokrat, který dokázal udělat něco pro stát a pro občany byl Miloš Zeman.

Ostatní umí jen všem slibovat, utrácet cizí peníze (tomu říkají solidarita) a postarat se sami o sebe (o tom nemluví ale číní se).

0/0
21.4.2008 16:40

u nás v kocourkově

jedna trefa lepší než druhá ....

jen nekonstruktivní politická agitka

0/0
21.4.2008 16:39

Okos

Ostuda

Někdo by spíš měl konečně trefit vás :-( Třeba by se Vám rozsvítilo v hlavě.

0/0
21.4.2008 16:28

NáhodněProcházející

Uzasne...

"Když má důchodce osm tisíc a bydlí v sociálním zařízení (dříve v domově důchodců), zůstane mu jenom několik stovek k volnému použití." toto je stav pred zapocetim reforem. Tedy stav po vladach SOCIALNI demokracie. Kde ministr prace a socialnich veci byl primo z CSSD...

Muze mi nevazeny pan poslanec vysvetlit, jak je mozne, ze toto jeho strana dovolila? Aby nastal takovyto tristni stav? Muze mi nevazeny pan poslanec vysvetlit jak je mozne, ze duchodci prezivali v tak strasnych podminkach, kdyz vladla jeho strana? Strana SOCIALNI demokracie? Strana, ktera se bije v hrud jak strasne moc dela pro chude a potrebne? A mela ministra primo na zodpovednem ministerstvu? Vy si z nas snad delate srandu, nevazeny pane poslance? :-/Rv

0/0
21.4.2008 16:19





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.